Brak informacji o poprzedniej stronie.
Przygotowanie do pisania i prezentowania prac naukowo-badawczych
Sylabus zajęć
Okres
Semestr -1
|
Forma zajęć / liczba godzin / forma zaliczenia
|
Liczba punktów ECTS
|
Symbol EU dla zajęć/przedmiotu | Po zakończeniu zajęć i potwierdzeniu osiągnięcia EU student/ka: | Symbole EK dla kierunku studiów |
Efekt_01 | wyróżnić typy publikacji naukowych oraz napisać pracę z zakresu nauk biologicznych w języku polskim i komunikat w języku angielskim, z zachowaniem wszelkich zasad dobrego stylu naukowego | |
Efekt_02 | prawidłowo przygotować i umiejętnie przedstawić prace badawcze w formie prezentacji ustnej i w formie plakatu; | |
Efekt_03 | krytycznie oceniać i selekcjonować informacje naukowe, ustosunkować się do krytycznych ocen oraz brać aktywny udział w dyskusji naukowej; | |
Efekt_04 | wymienić regulacje dotyczące praw autorskich |
Lp. | Treści programowe dla zajęć/przedmiotu | Symbol EU dla zajęć/przedmiotu |
1. |
Publikacja naukowa: a) cele i zasady publikowania prac naukowych, b) strategia i taktyka autora publikacji, c) typy, cechy, struktura, forma publikacji, d) proces wydawniczy |
Efekt_01, Efekt_03, Efekt_04 |
2. |
1) Planowanie i przygotowanie i wygłoszenie ustnej prezentacji (struktura i zasady prowadzenia dobrej prezentacji, uwagi techniczne, mowa ciała, środki wizualne) 2) Plakat jako forma prezentacji naukowej oraz dyskusja nad treścią przedstawioną na plakacie |
Efekt_02, Efekt_03, Efekt_04 |
3. |
Krytyka i dyskusja naukowa |
Efekt_03 |
4. |
Ochrona prawna własności intelektualnej |
Efekt_04 |
Metody i formy prowadzenia zajęć | |
---|---|
Wykład konwersatoryjny | |
Dyskusja | |
Praca z tekstem | |
Rozwiązywanie zadań (np.: obliczeniowych, artystycznych, praktycznych) | |
Metoda warsztatowa | |
Pokaz i obserwacja | |
Demonstracje dźwiękowe i/lub video | |
Praca w grupach |
Sposoby oceniania | Symbole EK dla modułu zajęć/przedmiotu | ||||
---|---|---|---|---|---|
EK_1 | EK_2 | EK_3 | EK_4 | ||
Kolokwium pisemne | x | ||||
Raport | x | x | x | ||
Prezentacja multimedialna | x | x | x |
Kryteria oceniania wg skali stosowanej w UAM | |
---|---|
bardzo dobry (bdb; 5,0): | znakomita wiedza teoretyczna na temat upowszechniania wyników badań naukowych, znakomita umiejętność przygotowania prezentacji i tekstu naukowego, znakomita umiejętność pracy w grupie i udziału w dyskusji naukowej |
dobry plus (+db; 4,5): | bardzo dobra wiedza teoretyczna na temat upowszechniania wyników badań naukowych, bardzo dobra umiejętność przygotowania prezentacji i tekstu naukowego, bardzo dobra umiejętność pracy w grupie i udziału w dyskusji naukowej |
dobry (db; 4,0): | dobra wiedza teoretyczna na temat upowszechniania wyników badań naukowych, dobra umiejętność przygotowania prezentacji i tekstu naukowego, dobra umiejętność pracy w grupie i udziału w dyskusji naukowej |
dostateczny plus (+dst; 3,5): | wiedza teoretyczna na temat upowszechniania wyników badań naukowych, umiejętność przygotowania prezentacji i tekstu naukowego oraz pracy w grupie i udziału w dyskusji naukowej, ale ze znacznymi niedociągnięciami |
dostateczny (dst; 3,0): | wiedza teoretyczna na temat upowszechniania wyników badań naukowych, umiejętność przygotowania prezentacji i tekstu naukowego oraz pracy w grupie i udziału w dyskusji naukowej, ale z licznymi błędami |
niedostateczny (ndst; 2,0): | niezadowalająca wiedza teoretyczna na temat upowszechniania wyników badań naukowych, brak umiejętności przygotowania prezentacji i tekstu naukowego, brak umiejętności pracy w grupie i udziału w dyskusji naukowej |
Wydawnictwa książkowe
Forma aktywności | Średnia liczba godzin* na zrealizowanie aktywności | |
---|---|---|
Godziny zajęć (wg planu studiów) z nauczycielem | 15 | |
Praca własna studenta: | ||
Przygotowanie do zajęć | 10 | |
Czytanie wskazanej literatury | 10 | |
Przygotowanie pracy pisemnej, raportu, prezentacji, demonstracji, itp. | 10 | |
Przygotowanie projektu | ||
Przygotowanie pracy semestralnej | ||
Przygotowanie do egzaminu / zaliczenia | ||
SUMA GODZIN | 30 | |
LICZBA PUNKTÓW ECTS DLA MODUŁU ZAJĘĆ/PRZEDMIOTU | 2 |
* godzina (lekcyjna) oznacza 45 minut